یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه الهیه مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بازار سرمایه سبزپوش می‌ماند؟ | پیش بینی روند شاخص کل بورس

  • کد خبر: ۱۴۱۳۳۳
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
بازار سرمایه سبزپوش می‌ماند؟ | پیش بینی روند شاخص کل بورس
بر خلاف انتظار در پاییز شاهد عملکرد مثبت بازار سرمایه بودیم. بسته حمایتی دولت از بورس و طرح بیمه سبد سهام باز شد انتظارات درباره عملکرد شاخص های بورسی تا سال آینده بیش از نرخ سود بانکی باشد. اما این روند ادامه دار است و اعتماد از دست رفته مردم به بورس باز می‌گردد؟

به گزارش شهرآرانیوز، یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه حمایت‌های دولت و سازمان بورس از بازار سهام مثبت بوده و برای بازگشت اعتماد به بورس نیازمند تداوم حمایت‌ها هستیم، گفت: روند آینده بورس مثبت پیش‌بینی می‌شود و شاخص بورس می‌توان به راحتی به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد دست یابد.

مجید محمد علیزاده آرانی به بهبود روند این روزهای معاملات بورس اشاره کرد و افزود: شرایط بازار سهام در چند وقت گذشته بهبود یافته و از مدار رکود و ریزشی خارج شده است.

وی به تاثیر حمایت‌های دولت از بازار سهام تاکید کرد و گفت: اخیراً حمایت‌های دولت و سازمان بورس از این بازار مثبت بوده که این امر منجر به تغییر مسیر شاخص بورس و قرار گرفتن آن بر مدار صعود شد.

علیزاده آرانی به رشد قابل توجه صنایع و شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز در چند روز گذشته اشاره کرد و ادامه داد: ارزیابی شاخص هم‌وزن در بازار نشان دهنده رشد این شاخص مانند شاخص کل است، بنابراین آغاز رشد در شرکت‌های بزرگ می‌تواند باعث همسویی شرکت‌های کوچک شود و آنها را بر مدار صعود قرار دهند.

این کارشناس بازار سرمایه اعتماد را به عنوان نیاز فعلی بازار عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران باید اطمینانی را نسبت به روند افزایشی و رشد بازار داشته باشند. شاخص بورس اکنون در مسیر رشد خود با مقاومتی همراه است که می‌تواند به‌راحتی از این مقاومت عبور کند و اهداف جدیدی را برای خود در نظر بگیرد.

وی معتقد است که کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد شاخص بورس دور از دسترس نیست و انتظار می‌رود شاخص بورس به این کانال دست یابد.

عقب‌ماندگی بازار سهام از دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری

علیزاده آرانی به عقب‌ماندگی بازار سهام نسبت به دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری اشاره و بیان کرد: اگر رشد سایر بازارها را با بازار سرمایه مورد مقایسه قرار دهیم، می‌توان گفت که بازار سهام از دیگر بازارها عقب است و از جای رشد بسیار خوبی برخوردار است.

این کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد که بازار ارز طلا و سکه در چند وقت گذشته رشد زیادی را تجربه کردند که این موضوع می‌تواند محرکی برای رشد بازار سرمایه باشد.

وی در خصوص سرمایه گذاری در بازار سهام، اظهار داشت: اگر سهامداران برای سرمایه‌گذاران دیدگاه بلندمدت دارند، می‌توانند از طریق مقایسه ارزندگی سهام شرکت‌های بورسی و ارزیابی شرکت‌هایی از سوددهی خوبی برخوردارند در این بازار سرمایه‌گذاری و اقدام به خرید سهام کنند.

علیزاده آرانی گفت: اکنون سهام، ارزان‌ترین دارایی برای سرمایه‌گذاری است، بنابراین افرادی که دارای نگاه بلندمدت برای سرمایه‌گذاری هستند می‌توانند اقدام به ورود سرمایه‌های خود در این بازار کنند.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->